Sunday, December 2, 2018

6.0 ANALISIS DATA KAJIAN

Kajian telah dijalankan melalui salah satu sumber internet iaitu laman sesawang yang memaparkan jurnal oleh para penulis yang melaksanakan kajian tentang Peraturan dan Undang-undang Kawalan Disiplin Murid di Malaysia. Pengisian jurnal ini menerangkan tentang peraturan berkaitan disiplin murid, displin sebagai satu bidang tugas guru mengikut undang-undang, kuasa guru yang diperuntukkan oleh undang-undang dan kesan tidak mematuhi peraturan dalam mengambil tindakan disiplin.
Selain daripada internet, data telah diperoleh melalui sumber buku. Buku yang digunakan sebagai rujukan adalah tentang Pengurusan Sekolah Suatu Panduan Lengkap. Berkait rapat dengan tajuk kajian iaitu pengurusan tingkah laku dan disiplin pelajar, data yang diperoleh melalui pembacaan buku ini ialah mengenai pengurusan disiplin sekolah. Di dalam topik ini, ia menerangkan tentang masalah disiplin yang sering berlaku dan kaedah mengatasinya. Seterusnyam ia juga menerangkan faktor wujudnya masalah disiplin di sekolah dan kaedah mengatasinya, serta tatacara menyelsaikan masalah disiplin. 

No comments:

Post a Comment

8.0 RUMUSAN

Masalah disiplin di kalangan pelajar sekali lagi menyentak perhatian seluruh rakyat Malaysia. Umumnya, guru-guru disiplin di sekolah barang...